午夜牛郎

我未被爱的一个主要原因是,我不必被爱。
Seneca - Patti Smith


O  chariot  of  insect
噢 满载着昆虫的战车
O  crown  of  wind
噢 在风中飘扬的皇冠
Two  royal  leopards
两只皇家驯养的猎豹
Run  with  him
追随着他一起奔跑
On  a  golden  lead
在那片长满锥形藤蔓的
Of  tapered  vine
金色土地上
O  the  blood  sky
噢 血色的天空
O  the  blood  sky
噢 血色的天空
Wine  of  a  God
上帝酿造的酒
Coupling  wild
交织在一起的野风
O  golden  seed
噢 金黄色的种子
Who  made  the
谁创造了
Winged  child
长着羽翼的孩子
Run,run  my  little  one
跑吧,奔跑吧,我的孩子
Run  out  to  sea
向着大海奔去
Run,run  my  little  one
跑吧,奔跑吧,我的孩子
What  do  you  seek?
你到底在寻找什么?
The  canvas  is  high
帆布高高飘扬
The  scheme  of  a  life
生活的方向
Written  in  the  wind
被镌刻在风里
The  pen,the  knife
那笔,那刀追随着你
Run,run  my  little  one
跑吧,奔跑吧,我的孩子
Breathe  a  hymn
写下一首圣歌
Breathe  my  little  one
写下一首圣歌吧,我的孩子
A  hymn  to  him
这首圣歌是给他的
To  him
是给他的
The  master  is  calling
主人正在呼唤你
The  canvas  is  high
帆布高高飘扬
The  scheme  of  a  life
生活的方向
Written  in  the  wind
被镌刻在风里
The  pen,the  knife
那笔,那刀追随着你
Run,run  out  to  sea
跑吧,向着大海奔去
Run  my  little  one
奔跑吧,我的孩子
What  do  you  seek?
你到底在寻找什么?
If  you  were  his  eyes
如果你是他的眼
If  you  were  his  dreams
如果你是他的梦
The  whole  of  the  sky
整个天空
Could  not  contain  you
都困不住你
So  run,run  out  to  sea
所以跑吧,向着大海奔去
Run  my  little  one
奔跑吧,我的孩子
Breathe  a  hymn  for  him
为他写下一首圣歌
For  thee
也为你自己

评论